BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, March 18, 2010

mimpi hari ini...

aku mula rasa mengantok..kelas pukul 4 ptg..lambat lagi..pukul 2 aku main2 mesej dengan aqim budak rumah bawah..tanyer macam2 hal..


aku berada di satu rumah usang..aku tahu itu bukan rumahku..aku lihat ader beberapa orang kanak2 disitu dan seorang baby yg sangat comel (1 or 2 thn)..dan ade seorang tua..pakaian sangat compang camping..miskin..sadis..mereka memanggilnya ibu..so am pn panggil la die ibu..mase tu dah nk malam dah..xtau lah ayah kt mane..anak2 lain kuar..pegi main agaknyer..tinggallah aku..baby comel tu..aku pergi kat baby tu..die sangat mesra dengan ku..aku sayang baby tu..aku dukung bawak kuar jalan2 keliling umah..suasana sangat muram..aku sedih..baby tu peluk aku erat2..die cakap die lapar..nk makan..aku pn pergi la kat ibu di dapur n mintak sedikit makanan..ibu bukak la tupperware..hanya tinggal sekeping kuih donut..tu pn dah keras..aku tanya..mcm mane adik ni nk mkn ibu?wajah ibu pn jadi sedih..lantas ibu gigit donut yg sudah keras itu dah isap sampai lembut..ibu bagi kat baby tu..tapi baby tu just pegang jer donut yg ibu bagi tu..kesian aku tgk..lantas aku amik donut tu..n suap ke mulut baby tu..barulah budak tu nak makan..yg Allah kesiannya aku tgk keluarga ni..mane ayah??aku pn xtau..tiba2 hujan..aku dan ibu masih di dapur siap adik mkn..tiba2 budak perempuan masuk di pintu belakang..basah kuyup..kesejukan...xder ape nk balut tubuh basah yg kesejukan tu!!baby yang aku pegang menangis jadikan suasana lebih sedih dan muram..baby tu peluk aku..menangis..aku lihat ibu juga menangis..dah x tahan dahh..

alarm dah bebunyi..dah pukul 3.30..kacau tol..baru nk tau ape yg jadik..tubuh am berpeluh2..am rase air mata mengalir perlahan lahan jatuh ke pipi..aku kesat air mata..aku bingkas bangun n isap rokok..berfikir knape dapat mimpi mcm tu..aku tau mimpi mainan tidur!!

0 comments: